måndag

idag är en dag som vilken annan dag. med mitt hjärta på handleden och mitt namn i nacken
ligger jag här i soffan under min billiga ikeafilt och önskar jag hade min stora kopp full med gott te och en tesked med honung.
assar sitter nere i hallen och gråter för att mamma har lämnat honom inne med mig, eller så kan det vara så att han vill komma upp trots att han blir helt knäpp när han ska ner.
jag "sprang" ner för att kolla varför assar var ledsen, det var nog mest för att mina föräldrar gjort en hinderbana i trappan för att han inte ska upp. vilket gör det svårt för mig att ta mig ner och upp.
när mattias var här hade de bara lagt en jacka i trappan, då kollade han hur jag gjorde och härmade mig så när mattias spillde ut ett glas med vatten
på hyllan, sängen och golvet i mitt rum så stod han utanför dörren och väntade på att få komma in.
men jag eskorterade honom ner igen och kröp in under täcket med hjärtat
på handleden, i bröstet och i min famn. med mitt namn i nacken och på min älskades läppar som viskade sina djupaste känslor, bara för mig.
ha det, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0