onsdag

hej, jag håller på att skriva en essä om tonåringars alkoholvanor och eftersom att jag själv knappt dricker kan jag inte ta mig själv som exempel. så ni som läser skulle ju kunna hjälpa mig genom att svara på
hur mycket brukar du dricka?
hur ofta brukar du dricka?
vad vill du få ut av att dricka?
vad gör att en alkoholpåverkan är bättre än att vara nykter?
är en kvälls festande verkligen värt dagen efter?

skriv under med kön och ålder, tack
skulle bli jätte tacksam om ni få läsare kunde svara. tack på förhand


ha det, puss

Kommentarer
Postat av: M.

nu var det månader sedan jag drack senast, tror det var under slutet av sommarlovet då jag var på cypern med några polare. Men när jag dricker så dricker jag i måttliga mängder, vill inte hamna i "dimman". Men tidigare hände det väl att jag drack 1-2 ggr i månaden. Vad man få ut? Är väl mest att det är kul med sällskapet och mer relaxed. Att ha alkohol i kroppen höjer ens självförtroende vilket gör att man vågar ta för sig mer osv. Värt dagen efter? - Om kvällen varit bra, ja. Hoppas det hjälper :)

2010-01-27 @ 15:59:47
Postat av: Robin

hur mycket brukar du dricka?: Varierar, men brukar inte dricka mig packad. Har alltid full koll på vad jag gör.

hur ofta brukar du dricka?: 1-2 gånger i månaden, fast oftast mer sällan.

vad vill du få ut av att dricka?: En trevlig kväll! Slippa tänka på sådant som tynger en.

vad gör att en alkoholpåverkan är bättre än att vara nykter?: Visst kan man ha kul nykter, men med lite alkohol blir man mer avslappnad och mer säker på sig själv, mindre blyg osv.

är en kvälls festande verkligen värt dagen efter?: Inte alltid, men har man en lyckad kväll så är det helt klart värt det även om man kanske blir bakis. Dessutom är det inte alla som blir det, och dom som blir det kanske inte blir det varje gång.

2010-01-27 @ 16:22:29
URL: http://hundrakilokarlek.blogg.se/
Postat av: Anonym

När jag går ut och dricker så brukar det bli en hel del. kanske en 7-8 öl innan man går på krogen där man kanske dricker 4-5 öl. Hur ofta varierar, men cirka 2 gånger i månaden, ibland mer och ibland mindre.

När jag dricker känner jag mig mer avslappnad och mer frammåt. Och allting blir så mycket roligare, samt att det jobbiga blir så mycket jobbiga. Alla känslor går från 0-100 på ett kick.

Om man haft roligt dagen innan så är baksmällan definitivt värd!

2010-01-27 @ 18:55:40
Postat av: Anonym

7-10 öl, beror på tillfället.

ca 1-2ggr/månaden

Få ut.. beror väl på om man är hos släkten och dricker, eller om man är på krogen. Hos släkten så är det ju mer sällskaps dricka, på krogen är det mer "kuldricka" :)

Egentligen inget.. Men dom flesta har mer roligt och blir mer sociala med alkohol i kroppen.

Om man har haft kul, så är det självklart värt det:) Sen så kan man ju faktiskt sluta dricka i tid för att slippa den där jobbiga biten:)

2010-01-28 @ 11:58:40
Postat av: Nääv

5-6 öl, 2-3 groggar, 1-2 whiskey.

1-2 gånger i månaden beror på vad som händer.

slappna av, ha kul, träffa folk.

slipper tänka på problem, har roligare.

bara kontrollera så man inte blir bakis så gör de inget.

2010-01-28 @ 18:02:21
Postat av: Anonym

hur mycket brukar du dricka? :3/4 cider, vin & några "shottar"

hur ofta brukar du dricka? :varierar men typ, 2 gånger i månaden

vad vill du få ut av att dricka? :bli mer frammåt

vad gör att en alkoholpåverkan är bättre än att vara nykter? : det positiva är att man blir mer social, det negativa är att man måste dricka för att bli mer social.

är en kvälls festande verkligen värt dagen efter? : blir väldigt sällan bakis:)



tjej 18

2010-01-29 @ 19:05:34
Postat av: Anonym

hur mycket brukar du dricka? En vinare, några cider...

hur ofta brukar du dricka? ca 1 gång i månaden...

vad vill du få ut av att dricka? Bli mer frispråkig, släppa loss och träffa folk. Så tråkigt att svenskar är så tillbakadragna att vi endast kan behandla alla på krogen som polare när vi är påverkade.

vad gör att en alkoholpåverkan är bättre än att vara nykter? Man slipper "tänka" och allt kommer av sig själv.

är en kvälls festande verkligen värt dagen efter? Jag tror jag aldrig känt att det varit värt dagen efter. Vet inte hur många gånger jag sagt "Aldrig mer"...



Tjej, 19

2010-01-31 @ 11:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0