lördag

jag har inte dött, jag har bara inte orkat och känt att jag har haft något att skriva. skolan har ju börjat och jag har varit lite sjuk sedan vi började men det börjar bli bättre nu så det känns bra.

det känns skönt att det är sista året och jag både längtar till att få sluta och bävar för att lämna vännäs och mina vänner, för jag vet, vad än alla säger så blir det en helt annan sak när man flyttar ifrån varandra. man tappar helt kontakten för man lever ett annat liv med andra personer. men jag vet inte heller vart mitt liv tar mig då, jag har ju funderat på att kanske flytta in till umeå och gå något inom trädgård, för jag känner att jag vill ha mer bredd.

ibland när man möter nytt folk och man märker redan från första sekund hur den personen fungerar, att de inte alls är som en själv och att skulle det inte vara för en "länk" som binder oss samman så skulle jag inte bry mig om denna person. att jag lika gärna kan leva utan den och det inte alls känns som ett dåligt beslut. jag anser inte att jag är trångsynt för det, men man kan inte tycka om allt och alla här i världen.

ha det, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0