söndag

igår åkte jag och mamma på en gjutningskurs i råneå och det var helt okej. men blir jag en sådan surkärring som en del av tanterna var där så får ni skjuta mig. jag lovar.

efter kursen åkte vi hem och jag och pappa bestämde att vi skulle åka upp till stugan över natten. åkte hemifrån kring 8 och var framme runt halv 11. trixade med båten ett tag innan vi tillslut fick den i vattnet. lade ut nät och eldade lite innan vi gick och la oss kring 1. vaknade kvart i 9 och åt frukost med pappa. jag gissade på att vi skulle ha fått 7 fiskar på våra tre nät. men så fel jag hade, haha. vi fick 15 abborrar och 9 sikar. egentligen så blev jag lite ledsen. för det betyder ju bara mer fiskmiddagar för mig. någon som vill bjuda mig på middag imorgon kanske? ;p

efter vi tog upp näten och rensade fisken så skulle vi tillbaka till byn för att hämta upp min mormor och morbror. min morbror skjutsade upp henne för att sedan mormor ska få vara kvar själv i några veckor med sin katt. det är ju lite synd om henne att hon är så ensam och stocktjurig att hon ska sitta där ensamen långt bort från all civilisation.

vi åkte iaf hem och nu ligger jag här i sängen med huvudvärk och kokar av värme.

ha det, puss

Kommentarer
Postat av: Martina

Hejsan lust att följa varandra via bloglovin?

I så fall skriv tillbaka till mig när du lagt till mig så lägger jag till dig :)

2009-06-29 @ 18:11:29
URL: http://miniimartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0