klassåterträff m.m

igår var det tisdag och jag tog tåget hem för att gå på min klassträff med 9a. jag fick åka ett gammalt tåg som hade jättesköna platser, jag nästan somnade medans jag såg på "becoming jane" på ipoden, den filmen var fan bra.

kom hem och åt middag, duschade och fixade till mig. gick runt halv 7 till ica där jag skulle möta rebecka, vi gick till skolan där vi var bland dom första, men det kom 15 stycken och det kändes ganska okej :) vi pratade om vad vi gör nu för tiden och hur det är för skillnad mellan dom olika programmen. jag kan då säga att jag har en av dom "lättaste" med tanke på att jag har inte haft nå probs med något ämne, lite idrott och inga läxor. visst kändes det helt okej att vara där, men jag kände att allt där var det förflutna och jag har knappt något att ta med mig därifrån, några vänner, men inte mer än så. jag pratade med dom träffat efter skolavslutningen, inte någon annan och det kändes inte alls som något fel med det.

det kändes lite halvt om halvt onödigt att komma hem för klassåterträffen, menmen.

hade svårt att sova inatt och låg och frös och mådde lite dåligt. vaknade lite då och då och hade då svårt att somna om. men jag vaknade när klockan ringde och steg upp, klädde på mig, packa och åt lite yoghurt. findus vaknade så jag tog upp honom och gosade lite med honom.

pappa kom runt halv 9 så vi for upp till sjukhuset och den här gången var det nya tåget. jag satte mig på min plats och kände hur trött jag var så jag försökte sova, men det var omöjligt på dom hårda sätena, så till slut gav jag upp och slog på ipoden och lyssnade på lite musik. blev tröttare och lyckades somna i sisådär 20 minuter. men när jag vaknade så hade jag ont i nacken för att jag sovit med huvudet mot elementet :S jag vred och vände mig minst 20 gånger. det satt en liten kille framför mig och han satt och tittade bak på mig lite då och då, värsta söt var han också. han hette max :)

när tåget stannade i vännäs så var jag nära på att bryta ihop, det snö/haglade i motvind. men jag tog min väska på axeln och bröjade gå mot skolan. när jag kommer fram så står tjejerna och krattar skolgården, jag går in med väskan och tar på mig lite bättre kläder innan jag går ut i det hemska vädret igen. vi krattar i 20 min till och då var det klart, vilket betyder att jag hade kunnat vara i luleå nu eftersom att vi ändå bara hade lektion i 20 minuter efter att jag kommit. jaja, nu är jag här iaf även fast jag önskade att jag inte var det.

ha det, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0