lördag

idag väckte mamma mig runt 10, jag var ganska pigg och min arm kändes mycket bättre, tur det. förberedelserna för "festen" var i full gång. fast jag satte mig framför tvn med mackor och åt i lugn och ro. blev sugen på vinetta, så jag gick och hämtade lite och tog assar i kopplet och drog honom med mig ut, han satt och stirrade på min tallrik under hela tiden jag åt. vilket ändå är ganska konstigt, för han vet att han inte får något av mig. jaja. vi skulle ha vispad vaniljvisp så den äran fick jag att utföra, haha. elvisp och emilia är inte den bästa kombinationen om jag så säger :D vi hade ingen lunch så jag fick ringa farmor och farfar som skjutsade mig till coop forum där jag köpte korv och korvbröd :) åt lunch och fixade till mig inför brännbollsmatchen vi skulle ha på kläppenskolan. vi "innimarkare" vann med 69-58 mot "jönsarna" svårt att förklara men vi kallar det vägfest där våran väg där jag bor tävlar mot vägen som är ansluten med våran, vilket vi nu gjort i mer än 10 år.

den här dagen har blivit till den enda dagen på året där vuxna kan supa sig redlösa och ha nära hem, där barnen får äta hur mycket glass dom vill, jag ljuger inte om jag säger att dom ätit 10 glassar minst var. det är så jävla äckligt. dom vuxna sitter inne i en hölada och super skallen av sig och jag får verkligen inget sug till att någonsin börja dricka, jag vill inte bli sådär. så odräglig, skrikig och bara jobbig. du är så duktig emilia som inte har börjat dricka, creds for you, får jag höra ofta. men det är ju bara ännu svårare att dricka. visst det finns ju det positiva med att dricka, man får ju så jävla roligt. men jag tror fan inte att jag tycker det är värt det. varför ens prova och varför ens riskera att "åka dit" i träsket. jag säger inte att jag avsäger mig helt, men till en måttlig gräns, jag ska dricka för att det är gott och för att jag vill, inte för att bli full, spy och skämma ut mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0