måndag

vilken hemskt natt. hade svårt att somna, vaknade, somnade vaknade, men det värsta var då ändå, jag vaknade 3 av att mitt högra öra höll på att sprängas i bitar, det var precis så det kändes och med en hals som hade svällt upp så det kändes som att andas genom ett sugrör, jag satte mig upp i sängen och tittade ut i mörkret, jag trodde jag skulle dö, seriöst. iaf, jag försökte med allt, jag gick och drack vatten för halsen, det blev lite bättre. men örat ville inte vika sig :
jag höll för örat och la mig på den sidan - det hjälpte inte
jag tog en bomullstuss och stoppade i örat - det hjälpte inte
jag grät en skvätt - det hjälpte inte
jag petade runt örat för att se om smärtan skulle avta, det blev värre - det hjälpte inte
jag gick ner och hämtade revaxör och hällde det i örat - det hjälpte inte
nu hade det gått två timmar där jag låg i sängen med ett dunkade värk i örat och sömnbrist, gråten i halsen och ville svimma för att slippa smärtan. efter en halv timme, då vaknade mamma, för hon skulle upp på jobbet. under min vakna tid så hade jag faktiskt gått ner och skrivit en snyft historia på en post-it lapp så hon måste ha läst den och kom upp och kollade läget, jag grät en skvätt till för att få lite medlidande, hon gick ner och kom upp med ett glas vatten och en pronaxen, jag tog en klunk av vattnet och svalde tabletten, lyckades hålla mig vaken en stund till innan tabletten började värka och jag somnade som en baby.vaknade 20 över 9, då steg jag upp och gick ner och ringde vårdcentralen, dom skulle ringa upp vid 10.45. sedan ringde jag till jobbet och sjukanmälde mig.. då så var det dags att äta något, så jag hittade en risgrynsgrötskorv i kylen, tog en skål med sånt och värmde i micron, gott :) blablabla, nu blev jag trött så mer än så hände inte, joo. dom ringde från vårdcentralen och jag fick tid klockan 3, jag for dit och fick ett recept på nå tabletter, nu ska jag bli frisk. yey :)


ha det, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0